نجیب میقاتی خواستار استعفای برخی وزرا از هیات دولت لبنان شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا از بیروت، 'نجیب میقاتی' امروز جمعه در سخنانی مطبوعاتی در خصوص وضعیت نظام بانكی لبنان و تحریم های بین المللی موجود علیه سوریه گفت: نظام بانكی در لبنان به شكلی صد در صد سالم و صحیح رفتار می كند و به هیچ وجه تحریم ها علیه بانك ها، شركت ها و شهروندان را نقض نخواهند كرد.

وی با تاكید بر اینكه برخی موضوعات نباید به هم ارتباط داده شوند افزود: حتی اگر هم پیمانان سوریه در دولت لبنان حضور داشته باشند، این موضوع ربطی به نظام بانكی و تحریم های بین المللی ندارد و نمی توان بانك ها را به نقض تحریم اجبار كرد.

میقاتی در خصوص سفر آتی خود به فرانسه و اینكه ممكن است مسئولین فرانسوی وی را در خصوص عدم همكاری لبنان به منظور فشار بر سوریه مورد بازخواست قرار دهند، افزود: رییس جمهور و نخست وزیر فرانسه به خوبی وضع لبنان را می‌دانند و من به آنها خواهم گفت كه لبنان پایگاه توطئه چینی علیه هیچ كشوری نخواهد بود.

وی در خصوص اختلافات داخلی پیش آمده در دولت لبنان و ربط آن با حوادث سوریه، اظهار داشت: در لبنان همیشه نظریه توهم توطئه حاكم است و در خصوص مساله اخیر هم استعفا و خانه نشینی مطرح نیست.

نخست وزیر لبنان با اشاره به اینكه تنها این خواسته مطرح شده است كه جلسات كابینه تشكیل نشود چراكه وزرا تصمیمات را اجرا نمی كنند و این جلسات بدون فایده شده، افزود: در این حالت هیچ بازگشتی به كابینه وجود نخواهد داشت مگر اینكه حدودی برای رفتار برخی وزرا(وزرای میشل عون هم پیمان مسیحی حزب الله) مشخص شود.

میقاتی در پاسخ به سوالی در این خصوص كه چرا حزب الله از 'میشل عون' نمی خواهد كه همكاری بیشتری با دولت داشته باشد، اظهار داشت: هر كس كار خود را انجام می دهد و من در امور دیگران دخالت نمی كنم و نمی دانم كه حزب الله با عون هم عقیده است و یا می خواهد كه بر وی فشار وارد كند؛ من تنها می خواهم كه دولتی كارآمدی داشته باشم.

نخست وزیر لبنان در پاسخ به سوالی در این خصوص كه اگر وضع به همین صورت ادامه پیدا كند، كناره گیری خواهد كرد و یا به فعالیت ادامه خواهد داد، تصریح كرد: در وضعیت كنونی، شرایط ایجاب می كند كه این وظیفه را ادامه دهم؛ اگر چه بسیار سخت بوده اما حفظ ثبات لبنان مهم ترین مساله ای است كه باید به آن بپردازیم.

این مسئول سیاسی بلندپایه لبنان در خصوص دیدار احتمالی خود با 'سعد حریری' نخست وزیر سابق لبنان طی سفر خود به فرانسه در شنبه یا یكشنبه آتی، خاطر نشان كرد: لازم است كه این دیدار محقق شود چرا كه وی از نظر سلامتی نیز اخیرا با مشكلاتی روبرو شده است.

وی در خصوص تاثیر مسایل داخلی سوریه بر لبنان نیز اظهار داشت: امنیت و صلح در سوریه بسیار برای ما مهم است و ما خواستار این هستیم كه اصلاحاتی كه شهروندان سوری در پی آن هستند، محقق شود.

میقاتی با ابراز امیدواری كه این حوادث تاثیر منفی بر لبنان نگذارد، اظهار داشت: سوریه و لبنان روابطی تاریخی در تمامی مسایل با هم داشته اند كه این روابط لازم است ادامه یابد.

گفتنی است دو هفته پیش به دنبال مشاجره نخست وزیر لبنان با وزرای جریان آزاد ملی به رهبری میشل عون در حاشیه جلسه هیات دولت، این چلسات تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد.

خاور**1030** 3404





:: برچسب‌ها: موزه , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
کسب درآمد اینترنتی در تاریخ : 1390/11/22/6 - - گفته است :
سلام دوست عزیز.با اجازه شما میخوام ساتی رو معرفی کنم که می تونی با مشاهده تبلیغات یه درآمد خوبی برای دست وپا کنی.این سایت کاملا قانونی و دارای مجوز از وزارت ارشاد هست و از قدیمیترین ومطمئن ترین سایت های کسب درآمد و افزایش ترافیک و بازدید کننده سایت هست.اساس این سایت اینه که زیر مجموعه کسب کنی و یا بخری از خود سایت که هر کلیکی که اونا می کنن 4 درصد نیز به شما تعلق میگیره.سرت رو به درد نیارم خودت بیا یه کم کار کنی خیلی زود حرفه ای میشی.پیشنهاد می کنم از دست ندی. با آرزوی موفقیت.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: